Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību (vairāk par sīkdatnēm un privātuma politiku šeit)
rss facebook twitter flickr instagram
A | A+
LV
EN
 
SĀKUMSPAŠVALDĪBA
PAKALPOJUMI
SABIEDRĪBA
IZGLĪTĪBA
KULTŪRA
TŪRISTIEM
KONTAKTI
SLUDINĀJUMI (32)
twitter facebook draugiem

bulta Padomi vecākiem un vingrojumu video skolēniem – kustībām attālināto mācību laikā


Padomi vecākiem un vingrojumu video skolēniem – kustībām attālināto mācību laikā

 

Ilgstošs darbs un mācības pie datora ķermenī rada saspringumu un nogurumu. Nepieciešamas regulāras kustības un pareiza ķermeņa izvingrināšana. Tomēr var gadīties, ka iekustināt skolēnu nemaz nav tik viegli. Attālinātās mācības saplūst ar izklaidi pie datora, un bieži atrašanās pie datora izvēršas visas dienas garumā, neatstājot laiku un motivāciju fiziskām aktivitātēm.

 

Vingrošana nav tikai muskuļu audzēšanai vai slaida auguma iegūšanai – vingrošana un kustības ir nepieciešamas pamata veselības uzturēšanai. Vairāk par to, kādi var būt riski no pārlieku ilgstošas darbošanās pie datora, kuras muskuļu grupas no tā cieš visvairāk, un kā motivēt bērnu vairāk kustēties, stāsta Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas sertificēta fizioterapeite Jana Gutkina.

 

Kas ar mums notiek, ja nekustamies?

Sekas no mazkustīga dzīvesveida var būt paliekošas, un tie nebūs tikai iesīkstējuši muskuļi vai stīvums. Ilgstoša atrašanās vienveidīgā pozā bez kustībām var radīt stājas traucējumus un no tiem izrietošas sekas, piemēram, mugurkaula deformāciju un iekšējo orgānu nepareizu stāvokli. Tāpat samazinās slodzes tolerance jeb izturība, kas var provocēt kardioloģiskas problēmas. Tas izpaudīsies kā nespēja veikt līdz šim ierastas darbības bez aizdusas – kāpjot pa trepēm, straujāk ejot vai kustoties. Un, protams, lielai daļai bērnu un pieaugušo mazkustīgs dzīvesveids rada aptaukošanos, kas arī var atstāt negatīvu iespaidu uz veselību. No aptaukošanās izriet dažādas sirds un asinsvadu slimības, iekšējo orgānu aptaukošanās.

 

Kurām zonām jāpievērš īpaša uzmanība pēc darba ar datoru

Esot ilgstošā sēdus pozīcijā pie datora, gan bērniem, gan pieaugušajiem sāpes, stīvums un diskomforts visbiežāk var parādīties muguras jostas daļā, krūšu daļas un plecu joslas muskuļos, kā arī kakla daļas muskulatūrā. Kakla nepareizs stāvoklis var radīt galvassāpes, reiboņus, sliktu pašsajūtu un traucētu miegu. Tāpat saspringums var parādīties plaukstas un plaukstas pamatnes locītavā. Ilgstoša datora peles lietošana var traucēt plaukstas asinsapgādi un radīt sāpes.

 

Kā iekustināt bērnu?

Pirmais, kas nepieciešams, lai motivētu kustēties bērnu, ir zinoši un motivēti vecāki, kuri ar savu piemēru var mudināt kustēties arī bērnus. Sāciet ar mazumiņu un jaunus ieradumus kustēties un vingrot veidojiet pamazām. Ieraduma nostiprināšana prasīs vairāk laika, bet, visticamāk, ieradums, kas neizraisīs lielu piespiešanos, saglabāsies uz ilgāku laiku.

  1. Uzkodas un ūdeni turiet citā telpā, nevis tajā, kur mācās bērns, – tas mudinās bērnu vismaz stundu starplaikā piecelties un izkustēties. Tāpat stundām visu nepieciešamo turiet citā telpā, lai starp stundām skolēnam būtu jāpieceļas un jāaiziet pēc mācību grāmatas un burtnīcas. Iepriekšējā vakarā kopā ar bērnu varat sagatavot materiālus stundām un salikt tos kaudzītē, taču citā istabā.
  2. Rosiniet bērnus reizi dienā vingrot stundu starplaikos kopā ar draugiem vai klasi – piemēram, katru dienu viens bērns no klases sagatavo vingrojumu kompleksu un rāda to pārējiem, kas vingrojumus atkārto. Pat 3 – 5 minūšu izkustēšanās un problemātisko zonu izvingrināšana un izstiepšana dos vēlamo efektu.
  3. Ik darbdienu kopā ar bērnu izvingriniet pirkstus un plaukstas. Tas aizņems laiku līdz piecām minūtēm, bet to varat darīt, ejot pastaigā, skatoties TV pārraidi, pēc vakariņām vai kādā citā mierīgākā brīdī.
  4. Sadaliet kustību aktivitātes mazos notikumos. Iespējams, ja bērns saņems uzdevumu vismaz stundu dienā staigāt vai vingrot, šāds liels mērķis nebūs motivējošs. Ieviesiet fiziskās aktivitātes pa daļām – 10 minūšu pastaiga ap māju no rīta, neliela problemātisko zonu izvingrināšana stundu starplaikos un vakarā kopīga pastaiga ar ģimeni. Ir noteikts cilvēkam nepieciešamais minimālais kustību daudzums, kas mainās atkarībā no cilvēka vecuma, bet aptuveni tas ir ap 40 minūtēm dienā.
  5. Vingrošana un aktivitātes parkos. Vakaros, pēc mācībām un darba, vingrošana parkā ir piemērots veids, kā ģimenei pavadīt laiku kopā un izkustēties. Pastaigas apvienojums ar problemātisko zonu izvingrināšanu nodrošinās labāku organisma pašsajūtu un uzlabos garastāvokli.
  6. Bērniem patiks izkustēties divatā, tāpēc skolēnu var motivēt tikšanās un pastaiga ārā ar draugu.
  7. Runājiet ar bērnu un stāstiet, kāpēc nepieciešamas kustības, meklējot savam bērnam piemērotāko veidu, kā viņu motivēt. Kādam bērnam būs svarīgi saglabāt skaistu augumu un veselīgu fizisko formu, kāds negribēs piedzīvot sāpes, kas rodas no mazkustīga dzīvesveida vai aptaukošanās. Citus motivēs apsolījums, ka pēc pastaigas un izvingrināšanās būs kopīga spēles spēlēšana, iemīļotā TV raidījuma skatīšanās vai kāda garduma apēšana.

Ar kādiem vingrojumiem sākt?

Sāciet ar vienkāršiem, īsiem vingrojumiem, kas neaizņems daudz laika, bet sniegs vēlamo efektu un atslogos saspringušās zonas. Izglītības un zinātnes ministrijas iniciatīvas “Mācos Pats” vietnē www.macospats.lv publicēti vingrojumu video skolēniem – plaukstu un pirkstu, plecu zonas un kakla daļas izvingrināšanai, kā arī krūšu muskuļu stiepšanai.


Ieskats vienā no vingrojumu video, plaukstu un pirkstu izkustināšanai: https://youtu.be/yeceVuR0k2M Ar šiem video var ērti vingrot kopā. Mudiniet bērnu vismaz reizi dienā izpildīt pāris vingrojumu!

 

Informāciju sagatavoja: Mammamuntetiem.lv  



atjaunots: 2021-04-23

 

izgarso_piedzivo_45726.gif

Pasākumi
27.maijā 10:00 Mazsalaca
Mobilā diagnostika
29.maijā 12:00 Mazsalaca
Baznīcu nakts
30.maijā 08:00 Mazsalaca
Pavasara gadatirgus
5.jūnijā 07:00 Mazsalacas novads
Pašvaldību vēlēšanas 2021
23.jūlijā  Mazsalaca
Ekskursija visiem interesentiem
Aktuāli
līdz 11.jūnijam  Mazsalacas novads
Vingrošanas nodarbības
līdz 30.jūnijam  Mazsalaca
Izstāde "Darīt neticamo"
līdz 31.augustam  
Virtuālā izstāde "No vasaras līdz ziemai"
Pasākumu arhīvs →
Fotogalerijas

Talka Mazsalacas pilsētas PII

 

Sveču mēneša pastaiga Sēļu muižā

 

Mana ziema 2021

 

2021. gada 14. janvāris

Noderīgi

Mazsalacas novada pašvaldība
Pērnavas iela 4, Mazsalaca
Mazsalacas novads, LV-4215
Reģistrācijas Nr. 90009114167
Norēķinu konts AS "Swedbank"
Konta Nr. LV14HABA0551020371802
Tālr. 25446604
dome@mazsalaca.lv

 

 

Piekļūstamības paziņojums


Sīkdatnes un privātuma politika


Mazsalaca

°C
Gaisa spiediens: hPa
Vēja stiprums: m/s
Vēja virziens:
Aptauja

Pašvaldību vēlēšanas 2021

 

Skalbes tālrunis

 

banneris-mazsalacas-celvedis-250_91459.jpg

 

Vidzemes uzņēmēju dienas 2021

 

Attīstība Valmieras novadā

 

tev_jabut_forma-01_10623.png

 

CERT_Web_256x512px_V1-01_85618.gif

 

Baneris Kvadraats-01_114319.jpg

 

NG katalogs_91638.png

 

bangakpu_24856.JPG

 

Bernu_tiesibas_14433.gif

 

banner-vertical_93537.png

 

3td_Neatrodi_biblioteka_gramatu_22833.jpg

 

250x250_24841.jpg

papsjpg_24240.jpg

 

ST peislēgumi 750x521_13237.gif

 

e-zime-01_93951.png

 

Baneris-lapai-2_91132.jpg

 

knab_banneris_42153.jpg

 

muzejs_mazsalaca_90256.JPG

 

e!_pakalpojumi_uz_mana_latvija_lv_250x250_114420.gif

 

VARAM-Vidzeme-180x180px-pastasti (002)_34622.gif

 

LVLV_200_92809.JPG

 

apCeļosim_fb_180x180(1)_42930.jpg

 

vpvkac_24032.gif

 

 

NVA baneris 200X100_24022.jpg

 

 

DI_250x250_115713.png

 

Baneris150x150_43113.gif

 

BANERIS 200X200_91308.jpg

 

300x250pix_13402.jpg

 

1188-transport_100447.jpg

 

vugd.gov.lv

 

rsz_3vz_logotips_800_80055.jpg

 

250x250-baneris-Upes-Oga_22713.gif

 

rsz_banneris_1_84550.jpg



(c) 2011-2021 Mazsalaca.lv
Visas tiesības aizsargātas

png

Realizācija Tup un Turies